Ben jij….
Op zoek naar een afwisselende baan in de zorg en houdt jij er van om de handen uit de mouwen te steken, houd jij van netheid in en rondom het huis en wil je ook graag deze ondersteuning kunnen bieden aan cliënten? Ben je daarnaast ook op zoek naar een baan die gericht is op begeleiding en ondersteuning aan cliënten op andere vlakken, dan alleen de huishouding? Op zoek naar een baan waarbij je werkzaam bent met diverse doelgroepen zoals kinderen, adolescenten, volwassenen en ouderen die een diversiteit aan hulpvragen hebben. Op zoek naar een baan waarbij een beroep wordt gedaan op jouw zelfstandigheid en zelfregulerend vermogen? Kortom, een uitdagende baan in een klein en net zo uitdagend team! Wie zijn wij? Wij zijn de medewerkers van PGTB Zorgbureau. Een klein, enthousiast, collegiaal en betrokken team die als steunpilaar dient voor onze cliënten én collega’s.
Wij zijn/kunnen allen:
- Warme en gezellig mensen.
- We weten hoe we om moeten gaan met onze doelgroepen op een informele manier, zonder structuur en sturing uit het oog te verliezen
- Pedagogisch goed onderlegd
- Adequaat observeren/analyseren
- Zelfstandig met kinderen werken, maar ook systeemgericht
- Op vaste en flexibele momenten worden ingezet als de situatie daar naar vraagt (i.o.m. ouders bijvoorbeeld).
Wat vragen wij?
- Iemand die een hart voor de zaak heeft, zonder 9 tot 5 mentaliteit.
- Minimaal een MBO-diploma gericht op zorg en welzijn
- Iemand die nauwkeurig kan werken en taken ziet liggen.
- Affiniteit met het werken met jonge kinderen en verzorging is een pre
- Affiniteit met het bieden van (gespecialiseerde) naschoolse begeleiding is een pre
- Affiniteit met het werken met verschillende doelgroepen, jong en oud.
- Empathisch vermogen gecombineerd met een enthousiaste aanpakkersmentaliteit
- Een initiatiefnemer die eigen input durft in te brengen
- Het kunnen werken met en het mee kunnen opstellen van een zorgplan
- In bezit van een rijbewijs en auto en het niet erg vindt om te rijden van de ene cliënt naar de anderen.
- Kan beschikken over een VOG bij start dienstverlening
- Woonachtig in de omgeving van Uden-Veghel
Wat ga je doen?
Als assistent begeleider houdt je je o.a. bezig met huishoudelijke taken in en rondom het huis van de cliënt. Je houdt veelal bezig met de ondersteuning aan cliënten die moeite hebben om het eigen huishouden op orde te houden vanwege een beperking. Het is mogelijk dat je samen met de cliënt het huishouden samen oppikt om de zelfredzaamheid van de cliënt te bevorderen. Maar het kan ook zijn dat huishoudelijke werkzaamheden geheel overgenomen dienen te worden.
Maar daarnaast ben je veel breder inzetbaar. Je ondersteunt cliënten bij het zelfstandig leven en functioneren in en rondom huis. Zo ben je als assistent begeleider ook een vast en betrokken aanspreekpunt voor de cliënt en diens systeem en stem je af op diens behoeften. Zo kan het zijn dat het gewenst is om mee op doktersafspraken te gaan, een schema op te stellen voor structuur in huis, ondersteuning met de administratie ed.
Maar een assistent begeleider is ook veelzijdig wanneer het de doelgroepen betreft, het kan namelijk zijn dat je ook bijvoorbeeld ingezet wordt als voorschoolse en naschoolse begeleider, waarbij je je richt op kinderen met een speciale achtergrond. Deze kinderen hebben behoeften aan een begeleider die hen net dat extra’s kunnen bieden. Hen de structuur kunnen geven die hen behoeven. (Rust kunnen bieden of juist kunnen activeren) Een begeleider die kan observeren en signaleren. Een begeleider die kan inspelen op de behoeften van het kind en zijn/haar systeem.
Je werkt altijd volgens een zorgplan, waarbij er voldoende ruimte is om, uiteraard in overleg, aanvullende methoden of handelingen toe te passen. Dagelijks rapporteer je over de zorg die je biedt en je stelt samen met de cliënt (nieuwe) doelen op. Je hebt meerdere afspraken op een dag, met iedere cliënt weer een eigen hulpvraag en behandelmethode. Je werkt doorgaans in de thuisomgeving van de cliënt waarbij aanpassingsvermogen een echte must is!
Ben je geïnteresseerd en kunnen we jouw verleiden met onderstaande voorwaarden?
Neem dan contact op met Jade Vink van PGTB Zorgbureau B.V.
Functievoorwaarden
Het dienstverband is minimaal 10 uur per week, met de intentie om de uren uit te breiden naar minimaal 26 of meer indien gewenst.
Werktijden
Dagdiensten van ma-vr, werktijden tussen de 08:30 en 18:00.
Salaris
Een salaris van € 2018,64 conform CAO-VVT, FWG 25 op basis van een 36-urige werkweek.
Aanvullende vergoedingen:
- 13e maand
- Overuren uitbetaald
- Vakantiegeld
Arbeidsvoorwaarden:
- Bedrijfsfeesten
- Extra vakantiedagen
- Kerstpakket
- Pensioen
- Reiskostenvergoeding
- Telefoonplan
Werkschema:
- Dagdienst
- ma-vr
Opleiding:
- MBO (Gewenst)
Ervaring:
- Huishoudelijk werk: 1 jaar (Gewenst)
- Ambulante begeleiding: 1 jaar (Gewenst)
Taal:
- Nederlands (Vereist)
Deadline sollicitaties: 31-05-2022
Verwachte startdatum: 15-06-2022